Like

6 Ekim 2015 Salı

Fotoğraf Çekmekle İş Dünyası Arasındaki 3 Benzerlik


Bir süredir fotoğraf çekmeye karşı ilgimin arttığını fark ettim, özellikle de insan portrelerine. Zaman zaman anı durdurmanın vereceği keyfin ya da hoş bir kare yakalamanın hayata katabileceğin değerin farkına varmaya başladım.

Çevremde buna meraklı olan arkadaşlarım ve elbette profesyonellerle de görüştükten sonra, başlangıç için bir fotoğraf makinesi aldım. İlk aldığım derslerin sonrasında hemen harekete geçtim. 

                                                    Resim Kaynak: Oneslidephotopgraphy

Kısa bir süre içerisinde, çok karmaşık gözüken, ancak özünde bir o kadar sade olan iş dünyasının özellikleriyle, lenslerin arkasında hissedilenlerin benzerliğini fark ettim:

1- Karar vermek
Aldığım eğitimden seçtiğim kameraya kadar uzanan sürecin, portre resimleri çekmek istediğime karar vermemle birlikte, çok daha hızlı geliştiğini gördüm. Seçeneklerin yarıştığı dünyamızda, başlangıçta dahi olsa alınan bir kararın bundan 20 yıl öncesine göre çok daha büyük önem taşıdığını fark ettim.

Eğer portre, doğa, sanat ve tarihi eser çekimleri gibi seçenekler arasında kararsız kalsaydım, portre fotoğraf uzmanını bulmak ve bunun için önerdiği en etkili kamerayı seçmek uzun zaman alacaktı. Belki bu süreçte konudan soğuyacak ve vazgeçecektim. Sabır sürelerinin kısaldığı günümüzde yanlış kararlar ya da kararsızlıkların bedeli daha ağır olmaya başladı.

2- Odaklanmak
Bu kelimeyi iş dünyasında hergün duyar olduk. Fotoğraf çekerken de bu yetkinliğin önemli olduğunu anladım. Hareket halindeki insanlar mı? Yoksa çayını yudumlayan emektar mı? Mutlu insanlar mı? Yoksa tedirgin bakışlar mı?

Bunu da seçtikten sonra insan kendi nefesi ve lensteki görüntüyle keyifle başbaşa kalabilirdi.

3- Doğru yerde doğru zamanda olmak ve anı –önceden- yakalamak
Birşeyi gördüğünüz o anın, deklanşöre basmak için artık çok geç olduğunu anladım.

Fotoğraf çekmek aslında büyük resmi hissedip onun içinden sadece bir kareyi çekip almaktı. Yani, dondurmak istediğiniz o anın gerçekleşmesinden çok önce ortamı ve neler olabileceğini hissetmeniz gerekiyordu. Bu aynı, iş dünyasında fırsatları hissetmek ve oraya uzanmak için gerekli hazırlığa benziyordu.



                                                     Resim Kaynak: Oneslidephotopgraphy


Fotoğraf çekmek bir hobinin ötesinde, hayatın heyecan veren gerçek bir parçası. İnsanı dinlendiren ve keyif veren bir hobi olduğu için daha fazla iş dünyası benzerliği yapmayacağım. Ancak, günümüzde önem kazanan bu üç konuyu hatırlatınca, değinmeden geçmek istemedim.

















Özgür Umut Eroğlu
GAMA Power Systems
CEO & Vice Chairman of Board



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder