Like

21 Ekim 2015 Çarşamba

İş dünyasında empati ne zaman başarısız olur? Ne yapılmalı?

Birkaç hafta önce duygusal zeka (EQ) üzerine notlarımı paylaşmıştım. Sonrasında, “empati kurmanın” önemiyle de ilgili gelen yorum ve geri bildirimler üzerine, bu hafta “empati”  gözlemlerimi paylaşmak istiyorum.

Neredeyse herkesin empati kelimesini bolca duymaya başladığı bir iş dünyası gündemiyle iç içeyiz. Yazımda, empatinin tanımından çok neden işlemediği ve nasıl işleyebileceğine odaklanmak istiyorum.

Ancak, yine de Vikipedi tanımını hatırlatmak istiyorum:
“Empati veya eşduyum, bir başkasının duygularını, içinde bulunduğu durum ya da davranışlarındaki motivasyonu anlamak ve içselleştirmek demektir.”




Neden İşlem(eyebil)iyor?
Bence, empatiyi bir yaşam filtresi olarak görmek gerekiyor. Yani Şirket çalışanlarını, şirket yöneticilerini, müşterilerinizi ve hatta diğer paydaşları dinlemek anlamına geliyor. Hatta ailenizi; eşinizi, alt kuşağı ve üst kuşağı… Eğer empatiyi kişi ve kitle seçerek yapıyorsanız, alışkanlık ve hayatınızın bir parçası haline gelemiyor. Tüm noktaları birleştirebilmek için hayatın içindeki tüm bakış açılarını kapsaması gerekiyor.

Bir diğer işlememe sebebi de iş dünyasında empatinin, kesinlikle karşıdakinin görüşünü aynen kabul etmek ile karıştırılmasıdır. Oysa, iş dünyasında empati, aynı fikirde olmak değil; aynı olayı karşıdakinin nasıl gördüğünü anlayabilmek ve buna göre tepki verebilmektir.

Ne yapmalı?

-  Konuyla ilgili uzman kaynaklardan aklımda kalan ve benimsediğim kısa öneriler:
-  Karşındakini kulaklarınla dinlemek yetmez. Aklın, gözlerin ve kalbinle dinlemelisin.
- Konuşanı ne olursa olsun kesmemelisin. İlk cümlesinden karşı olduğun bir konuyu dahi sonuna kadar dinleyebilmek, güç ve aynı zamanda saygı göstergesidir.
- Meşhur Albert Mehrabian araştırmasını esas almak gerekir:  bir mesajın karşıya iletilmesinde %7 konuşulan, %93 vücut dili ve ses tonu esastır. “Kelimesiz” iletişime daha fazla önem vermelisin.
- İsimle hitap edebilmeli ve yeri geldiğinde tebessümü esirgememelisin.
- Konu ne olursa olsun, insanların hayatını iyileştiren tüm paylaşımların ilişkileri güçlendirdiğini unutmamalısın.

















Özgür Umut Eroğlu
GAMA Power Systems
CEO & Vice Chairman of Board

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder