Like

11 Eylül 2015 Cuma

Networking, ortak noktaları bulmak ve onları hatırlamaktır.

Önceki yazım olan "Zihin haritası nasıl daha verimli kullanılmalıdır?" ın sonrasında, e-posta ve telefonla Networking üzerine meraklı, güzel yorumlar aldım. Ülkemizde Networking'in öneminin yeni konuşulmaya başlandığı  bir gündemde, "Zihin Haritaları" ile Networking stratejisinin kurgulanmasının oldukça yenilikçi bir kavram olduğunu söylemem gerekiyor.

Bu doğrultuda, Networking yaklaşımını biraz daha açmak ve deneyime dayalı gözlemlerimi paylaşmak istiyorum: 

Maalesef Networking, halen "fırsatçılık" ya da "gerekli gereksiz herkesi tanımak" olarak çok yanlış yorumlanabiliyor.

Benim için Networking, "insanlarla ortak nokta bulmak" ve "bunları hatırlayarak ilişkiyi sürdürmek" anlamını taşıyor. Belki, iş dünyası Networking'e yabancı bir kelime ve kültür olduğu için de hızlı adapte olamadı. Ancak, son zamanlarda okuduğum farklı kaynaklar ve sohbet ettiğim konunun uzmanları, özellikle kariyerin başında kazanılan teknik bilginin yıllar içerisinde yerini güçlü bir networke bıraktığını açıkça gösteriyorlar.



                                                       Resim Kaynak: psytreasure.com


Bu kapsamda Networking'e iki başlık altında değinmek istiyorum:

1- İnsanlarla ortak nokta bulmak:
"Memleket neresi?"
"Hangi takımı tutuyorsun?"
"Kaç yılında mezun oldun?"
"Kayserili Mehmet vardır orada. Tanır mısın?"

Bunlar hepimizin çok aşina olduğu günlük sorulardır. Peki hepsinin ortak özelliği ne?

Elbette bunlar, iki kişi arasında sohbet başlatacak şekilde bir ortak nokta bulma çabasıdır. Takımlar farklı olsa bile yeni ortak nokta futbol ve spor olur. Mezuniyet yılları farklı olduğunda okul arkadaşları yerine tanıdık hocalar konuşulur.

Bu yaklaşım aslında hayatın her noktasında geçerlidir. İşte, sosyal hayatta ve hatta evde, oğlunuz ve/veya kızınızla konuşabilmek için birlikte zaman geçirmeniz ve tabii ki film veya çizgi film seyretmeniz gerekir.

İki kişi arasındaki ortak bir noktanın, bir bağ olduğunu düşündüğünüzde, ne kadar çok ortak nokta olursa, o ilişkinin o kadar güçlü bağlara sahip olduğunu gözlemleyebilirsiniz. Bu yüzdendir ki iş dünyasında sadece proje odaklı ilişkiler kurulduğunda, proje bittiği zaman maalesef ilişkiler de aynı anda sonlanır.

2- Ortak noktaları hatırlayarak ilişkileri sürdürmek:
Ortak noktaları bulmak için düşünmek, soracağınız soruları belirlemek, bunları doğal bir şekilde sohbetle dile getirmek ve en önemlisi, cevaplarını hatırlamak gerekir.



Resim Kaynak: Economist.com

İşte bu noktada hafızanıza güvenmemeniz gerekiyor. Gerek zihin haritası gibi yöntemlere gerekse cep telefonlarımızın kullanılmayan özelliklerine mutlaka başvurmak gerekiyor.

Her görüşme sonrası sohbet ettiğiniz kişilerin değer verdiği gündemi not etmeniz ve zamanlı bir şekilde bunları sorgulayarak destek olmanız gerekiyor.

Özetle Networking, kartvizit almak vermekten daha çok, insanların birbirlerinin başarılarını bilmesi ve destek olmak için çaba sarf etmesi anlamına geliyor.



Özgür Umut Eroğlu
GAMA Power Systems
CEO & Vice Chairman of Board
https://tr.linkedin.com/in/ozgurumuteroglu/tr





Hiç yorum yok :

Yorum Gönder